Testosteron

Czy testosteron może być zwiększona bez konieczności uciekania się do wątpliwych metod jest pytanie, które wielu mężczyzn zadaje sobie. Słusznie, ponieważ ten męski hormon jest nie tylko ważny dla potencji, ale także wpływa na psychikę i kontroluje ważne funkcje organizmu.

Na szczęście, istnieje wiele dobrych sposobów na ciało, aby zwiększyć testosteron bez konieczności podejmowania ryzyka dla zdrowia.

Co to jest testosteron?

Testosteron jest najważniejszym męskim hormonem płciowym. U mężczyzn jest on produkowany głównie w jądrach i odpowiada za produkcję spermy, kontrolę męskiego pożądania, kształtowanie męskich cech płciowych i wiele innych. Spadek tego hormonu wraz z postępującym wiekiem rodzi pytanie o wolne od ryzyka metody, które zwiększają poziom testosteronu. Szczegółowe wyjaśnienie czym jest testosteron można odszukać pod adresem https://ptbo.edu.pl/testosteron/ na którym opublikowano analizę oraz sposoby na zwiększenie testosteronu i inne dane.

11 sposobów na zwiększenie testosteron

Czy to poprzez zdrowe odżywianie, trening fizyczny, specjalne żele, tabletki lub unikanie zabójców testosteronu, istnieje wiele dobrych sposobów na zwiększenie testosteronu bez obawy o negatywne konsekwencje dla organizmu.

Zwiększanie testosteronu za pomocą boostera testosteronu

Istnieje wiele suplementów, które mogą skutecznie i trwale zwiększyć produkcję testosteronu. Należą do nich przede wszystkim boostery testosteronu, które w naturalny sposób podnoszą poziom testosteronu i mogą długoterminowo zwalczać objawy niskiego poziomu testosteronu. Objawy te obejmują:

  • Utrata libido
  • Uderzenia gorąca
  • Bezczynność
  • Depresja
  • Spadek wydajności i utrata mięśni.

Właściwa dieta

Powszechnie wiadomo, że nie tylko odpowiednia ilość ruchu, ale przede wszystkim zrównoważona dieta bogata w witaminy jest niezbędna dla zdrowia i dobrego samopoczucia. Niektóre pokarmy mogą być również stosowane w celu zwiększenia własnej produkcji testosteronu w organizmie.

Z jednej strony należy zadbać o spożywanie zarówno jednonienasyconych, jak i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, a z drugiej strony korzystne są składniki odżywcze: cynk i witamina D.

  • Warzywa: Niektóre warzywa, takie jak brokuły, kalafior i biała kapusta są naturalne testo boosters, które stymulują organizm do produkcji większej ilości testosteronu, a tym samym naturalnie zwiększyć testosteron.
  • Zdrowe tłuszcze: Oprócz nienasyconych kwasów tłuszczowych, takich jak omega-3, organizm potrzebuje również tłuszczów nasyconych do wytwarzania męskiego hormonu. Można je uzyskać ze świeżego mięsa, oliwy z oliwek, orzechów, jaj, awokado i innych.
  • Białka: Są one również bardzo ważne, jeśli chcesz zwiększyć poziom testosteronu. Ryby, czerwone mięso, produkty mleczne, orzechy i ostrygi zawierają dużo białka.

Zwiększenie testosteronu poprzez zmniejszenie obwodu brzucha

Zły tłuszcz z brzucha przekształca testosteron w żeński hormon estradiol. Im mniej tłuszczu z brzucha, tym mniej testosteronu jest przekształcane. Pozbycie się nadmiaru kilogramów zapobiega nadciśnieniu, chorobom serca i cukrzycy oraz korzystnie wpływa na zdrowie.

Ponadto, utrata wagi może zwiększyć testosteron. Odchudzanie jest szczególnie przydatne i skuteczne, gdy obwód brzucha wynosi ponad 102 cm.

Trening fizyczny zwiększa poziom testosteronu

Różne badania wykazały, że intensywny trening interwałowy jest najskuteczniejszym sposobem na zwiększenie testosteronu. Krótkie sesje treningu siłowego z ciężarkami są również bardzo dobre w stymulowaniu metabolizmu. Jednakże, podczas gdy sześciosekundowy sprint znacznie zwiększa poziom testosteronu, sesje wytrzymałościowe, takie jak bieganie w maratonie, mogą negatywnie wpływać na poziom testosteronu.

Jeśli masz nadwagę lub nie ćwiczyłeś przez dłuższy czas, powinieneś zacząć od małych jednostek sportowych i powoli je zwiększać.

Zwiększanie testosteronu za pomocą suplementów

Istnieją pewne suplementy diety, które mogą zwiększyć testosteron. Jednakże, należy stosować suplementy tylko wtedy, gdy masz ostry niedobór. Powód: suplementy mogą przynieść krótkotrwałe przywrócenie poziomu testosteronu, ale na dłuższą metę hamują naturalną produkcję w organizmie. Naturalny wzrost poziomu testosteronu jest zawsze lepszą alternatywą.

  • Kreatyna: Jak powszechnie wiadomo, kreatyna pomaga budować mięśnie i zwiększa wydajność organizmu. Dlatego właśnie kreatyna jest „koniecznością” dla wielu sportowców. Niedobór kreatyny objawia się takimi symptomami jak zmęczenie, osłabienie mięśni i słaba wydolność organizmu. Kreatyna nie może bezpośrednio powodować wzrostu testosteronu, ale wywołuje cechy charakterystyczne dla wysokiego poziomu testosteronu. Kreatyna występuje głównie w następujących rodzajach ryb i mięsa: Dziczyzna, wołowina, wieprzowina, łosoś, tuńczyk. Ponieważ produkty roślinne zawierają niewiele kreatyny, weganie i wegetarianie często mają jej niedobór. Ale niewegetarianie również mogą być dotknięci chorobą. W tym przypadku możliwe jest przyjmowanie suplementów w postaci kapsułek lub proszku.
  • Magnez: Ten minerał jest niezbędny dla wielu funkcji organizmu. Mało znany jest fakt, że magnez może również podnosić poziom męskiego hormonu. Owoce i warzywa, takie jak banany i szpinak, są bogate w magnez, podobnie jak orzechy i pełne ziarna. Czasami jednak trudno jest uzyskać dzienne zapotrzebowanie na 300 – 400 mg magnezu z samej żywności, dlatego konieczne jest dodatkowe przyjmowanie magnezu poprzez suplementy. Kupując tabletki z magnezem, szukaj produktów wysokiej jakości.
  • Witamina D: Organizm potrzebuje jej m.in. do tworzenia kości i mięśni, podziału komórek i układu odpornościowego. Ostatnie badania wykazały, że przyjmowanie witaminy D może zwiększyć stężenie testosteronu. Światło słoneczne jest znane jako naturalny sposób na zwiększenie poziomu witaminy D w organizmie. Jednak szczególnie w ciemnej porze roku przyjmowanie tabletek z witaminą D może być przydatne i konieczne.
  • Cynk: Niedobór cynku jest często związany z niskim poziomem testosteronu. Poziom testosteronu może być poprawiony poprzez przyjmowanie cynku. Osoby, które uprawiają dużo sportu mają większe ryzyko niedoboru cynku. Powodem jest to, że organizm traci ten ważny minerał poprzez pocenie się. Często niezdrowa dieta oparta na śmieciowym jedzeniu jest również odpowiedzialna za niską podaż cynku w organizmie. Dzienna dawka cynku nie powinna jednak przekraczać 25 mg. Przedawkowanie w żaden sposób nie zwiększa testosteronu, ale może prowadzić do uszkodzenia wątroby lub nerek. Oprócz tabletek cynku zapotrzebowanie na cynk można pokryć poprzez odpowiedni dobór pożywienia: Należą do nich: czerwone mięso, ryby, owoce morza, pełne ziarna na zakwasie, pestki dyni, orzechy, biała fasola, soczewica, groch itp.
Czytaj również:  Presuren Forte kapsułki – opinie, skład, cena, gdzie kupić?

Sprinty

Sprinty lub intensywny trening interwałowy mogą zwiększyć poziom testosteronu w organizmie. Powinieneś upewnić się, że wykonujesz je prawidłowo. Największe efekty przynoszą krótkie, ale intensywne treningi. Wykazano, że sportowcy, którzy skupiają się na wytrzymałości i biegają więcej niż 100 kilometrów tygodniowo, mają znacznie mniej testosteronu we krwi.

Dzięki odpowiedniemu programowi treningowemu, możesz zrobić coś dla swojego zdrowia i jednocześnie zwiększyć poziom testosteronu.

Zwiększanie testosteronu za pomocą żelu testosteronowego

Można również zwiększyć testosteron za pomocą specjalnych żeli testosteronowych jako alternatywę dla kapsułek. Żel jest zwykle dobrze tolerowany i stosuje się go raz dziennie, najlepiej rano. Aby w pełni zadziałał, powinien pozostać na skórze przez sześć godzin. Po tym następuje wzrost stężenia testosteronu w surowicy.

Unikanie pewnych produktów

Prawdopodobnie najlepszym sposobem walki z niedoborem testosteronu byłoby zapobieganie jego rozwojowi w pierwszej kolejności. Niestety, istnieje wiele czynników, które obniżają poziom testosteronu. Należą do nich również złe nawyki. Człowiek, któremu uda się uniknąć wszystkich zabójców testo, jest już o krok dalej. Ma on duże szanse na zwiększenie poziomu testosteronu w wyniku tego.

  • Alkohol: Wielu mężczyzn nie wie, że piwo, które jest uważane za „męski napój” par excellence, obniża poziom testosteronu w organizmie. Dzieje się tak za sprawą nie do końca skromnej zawartości chmielu, który dostarcza organizmowi roślinnych estrogenów. Chmiel w żaden sposób nie może zwiększyć testosteronu, wręcz przeciwnie: poważnie ogranicza powstawanie testosteronu w jądrach.
  • Nikotyna: Palenie tytoniu jest znane z tego, że uszkadza płuca. Ponadto, palacze mają mniejszą męskość. Badania przeprowadzone na łańcuchowych palaczach jednoznacznie wskazują na zły wpływ nikotyny na poziom testosteronu, potencję i jakość spermy.
  • Brak snu: Zbyt mała ilość snu powoduje gwałtowny spadek poziomu hormonów. Człowiek, który ma tylko cztery godziny snu w nocy ma tylko połowę tak wysoki poziom testosteronu w porównaniu do kogoś, kto spał osiem godzin. Więc złe wieści dla wszystkich nocnych sów, które chcą zwiększyć ich testosteron. Negatywny wpływ braku snu na poziom testosteronu jest związany z produkcją hormonów w organizmie.

Jest on aktywowany przez mózg podczas fazy REM. Gdy brakuje snu, wysyłana jest niewielka ilość lub brak substancji posłańców, co utrudnia produkcję hormonów lub tworzenie testosteronu. Regularny harmonogram snu od 7 do 8 godzin jest zatem ważnym czynnikiem dla każdego człowieka, który chce zwiększyć swój testosteron.

Naturalnych wzmacniacze testosteronu

Naturalne boostery testosteronu mogą zwiększyć testosteron w szczególnie łagodny sposób, często bez żadnych skutków ubocznych. Nie dostarczają one organizmowi testosteronu z zewnątrz, lecz pomagają zoptymalizować własne procesy w organizmie i zwiększyć poziom testosteronu.

Chociaż ziołowe boostery testo nie są hormonami, ale produktami ziołowymi, należy zawsze zwracać uwagę na zalecane dawkowanie.

  • Korzeń pokrzywy: Zawierają one lignany, które zapobiegają wiązaniu się globuliny z testosteronem, dzięki czemu więcej wolnego testosteronu jest dostępne w celu zwiększenia męskiej seksualności. Poziom testosteronu wzrasta.
  • Żeń-szeń: jest od wieków stosowany w tradycyjnej medycynie chińskiej jako środek wzmacniający funkcje seksualne. Udowodniono, że żeń-szeń może zwiększać poziom testosteronu. Odpowiedzialny jest za to składnik ginsenozyd, który zapewnia lepsze krążenie krwi.
  • Pyłek sosny: Roślina ta jest uważana za najsilniejszego dostawcę substancji androgennych i mówi się, że zawiera bioidentyczny testosteron, między innymi. Ponadto, pyłek sosnowy zawiera szereg hormonów steroidowych, które mogą pomóc w dolegliwościach związanych z obniżoną produkcją testosteronu.
  • Maca: Ten znany cudowny lek na potencję z Ameryki Południowej ma pozytywny wpływ na męskie libido. Proszek Maca poprawia również tworzenie spermy i zwiększa wydajność umysłową. Roślina ta jest ceniona jako napój smoothie wśród sportowców, którzy chcą budować mięśnie. Maca jest uważany za cudowny lek, który może naturalnie zwiększyć testosteron.
Czytaj również:  Visulan Complex kapsułki – opinie, skład, cena, gdzie kupić?

Więcej seksu zwiększa poziom testosteronu

To, czy seks rzeczywiście zwiększa poziom testosteronu, jest przedmiotem wielu dyskusji. W rzeczywistości, nowe badania wykazują związek między stosunkiem seksualnym a produkcją testosteronu. Ten ostatni jest wzmacniany przez seks, podczas gdy abstynencja seksualna obniża poziom testosteronu. Tak więc uprawianie dużej ilości seksu zwiększa potencję i produkcję testosteronu w tym samym czasie.

Zwiększanie stężenia testosteronu za pomocą testosteronowej terapii zastępczej

Skuteczną, ale być może ryzykowną metodą jest terapia, w której organizm jest regularnie zaopatrywany w testosteron. Zastrzyki, plastry, żele lub aplikatory pod pachy mogą być stosowane w celu zwiększenia testosteronu.

Tak zwana testosteronowa terapia zastępcza powinna być rozważana tylko w porozumieniu ze specjalistą, najlepiej urologiem lub andrologiem.

Dlaczego stres obniża poziom testosteronu?

Kiedy organizm jest narażony na wysoki poziom stresu, często reaguje uwalnianiem hormonów stresu. Podnosi to ciśnienie krwi, wyostrza zmysły i zwiększa wydajność. Po drodze jednak, produkcja innych hormonów, takich jak testosteron, zostaje zahamowana.

Unikanie stresu i ekscytacji w życiu codziennym może zatem zwiększyć uwalnianie testosteronu w perspektywie długoterminowej i przyczynić się do zrównoważonego poziomu hormonów.

Samodzielne określanie niedoboru testosteronu

Istnieje szereg objawów, które wskazują na niedobór testosteronu i wezwanie do podjęcia odpowiednich środków w celu zwiększenia testosteronu. Należą do nich obniżone libido, wyczerpanie, zaburzenia snu i problemy z erekcją. Testy online w formie kwestionariuszy mogą zapewnić stosunkowo dokładną diagnozę na podstawie występujących objawów. Najbardziej wiarygodnymi testami są oczywiście badania krwi wykonywane przez lekarza.

Żywność, która może podnieść poziom testosteronu

Niektóre pokarmy mogą również zwiększać poziom testosteronu. Poniżej znajduje się wybór pokarmów, które wykazały, że poprawiają poziom testosteronu:

  • Nasiona dyni: Suszone lub sproszkowane, to popularne superfood dostarcza wielu ważnych składników odżywczych dla zdrowia, a także pomaga budować mięśnie. Pestki dyni są bogate w magnez i cynk. Zawierają one również zdrowe kwasy tłuszczowe omega-3 i są bogate w białko i niezbędne aminokwasy.
  • Surowe kakao: Surowe kakao jest bogate w witaminy, minerały i pierwiastki śladowe. Wspomaga również produkcję testosteronu.
  • Awokado: Oprócz witamin i minerałów, awokado zawiera nasycone i jednonienasycone kwasy tłuszczowe. Mogą one w naturalny sposób zwiększyć poziom testosteronu.
  • Maca: Pomaga budować mięśnie i naturalnie chroni przed niedoborem testosteronu. Ta znana roślina jest szczególnie ceniona wśród sportowców jako napój typu smoothie.
  • Czosnek: Wielu ceni go za jego działanie przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe. Ale czosnek może zrobić znacznie więcej, zwiększając poziom tlenku azotu o 200 procent, który pomaga rozprowadzać składniki odżywcze w tkance mięśniowej.
  • Orzechy brazylijskie: Dzięki składnikom odżywczym, takim jak cynk i magnez, orzechy brazylijskie optymalnie wspierają produkcję testosteronu. Dostarczają one również organizmowi dużo selenu – pierwiastka śladowego, którego wielu ludziom brakuje.
  • Winogrona: Oprócz różnych witamin i minerałów, winogrona zawierają również enzymy, które naturalnie zwiększają poziom testosteronu i pomagają utrzymać wysoki poziom testosteronu.
  • Granaty: Podobnie jak winogrona, granaty są również bogate w polifenole, które pozytywnie wpływają na poziom testosteronu. Codzienne spożywanie może zwiększyć poziom testosteronu w organizmie nawet o 25 procent. Granaty są również bogate w antyoksydanty, które wspomagają regenerację i ochronę komórek.
  • Żeń-szeń: multitalent, który, między innymi, poprawia poziom testosteronu i wspomaga krążenie krwi.
  • Oliwa z oliwek: Oliwa z oliwek jest również odpowiednia do zwiększenia testosteronu. Może pozytywnie wpłynąć na produkcję testosteronu i pomóc w problemach z potencją.

Jakie ćwiczenia podnoszą poziom testosteronu?

Nie każda aktywność sportowa jest odpowiednia dla zwiększenia testosteronu. Trening wytrzymałościowy z biegiem maratońskim miałby raczej odwrotny efekt. Z drugiej strony, trening siłowy z ciężarkami i intensywne, ale krótkie sesje treningowe są dokładnie tym, czego potrzebujesz, aby poprawić poziom testosteronu.

Treningi trwające od 20 do 40 minut są najskuteczniejszym sposobem na zwiększenie testosteronu. To może optymalnie stymulować metabolizm i osiągnąć wzrost testosteronu o 40 procent. Poniżej przedstawiamy kilka konkretnych ćwiczeń na zwiększenie męskiego hormonu:

  1. poranne podskoki: to ćwiczenie jest tak ważne, ponieważ aktywuje wiele grup mięśniowych w tym samym czasie. I tak właśnie robi się to prawidłowo: Stań z rękoma blisko ciała. Teraz przesuń się w kierunku podłogi, podeprzyj się tam rękami i skocz do pompek. Powrót do pozycji wyjściowej.
  2. klasyczny przysiad: intensywnie trenuje mięśnie nóg. Powoli zejdź w dół i zrób przysiad, wyciągając ręce do przodu. Trzymaj plecy prosto.
  3. szeroka pompka: opieramy się na podłodze z wyciągniętymi ramionami i palcami stóp. Ciało jest napięte, łokcie nie w pełni wyprostowane.
  4. rotacja ramion: Zacznij od klasycznej pozycji do pompek, tylko nogi są nieco bardziej rozstawione. Teraz naprzemiennie odsuwaj ramiona od ciała i cofaj.
  5. okładka książki: To ćwiczenie aktywizuje mięśnie brzucha. Połóż się na plecach. Teraz unieś nogi tak, aby tworzyły kąt prosty z górną częścią ciała. Teraz postaraj się podnosić górną część ciała przez 60 sekund i dotykać dłońmi stóp tak często, jak to możliwe.
Czytaj również:  Inspilar kapsułki – opinie, skład, cena, gdzie kupić?

Najczęściej zadawane pytania

Testosteron jest prawdopodobnie jednym z najważniejszych męskich hormonów i wciąż jest wiele spekulacji na jego temat. Istnieją różne metody, które można wykorzystać, aby zwiększyć swój testosteron. Poniżej znajdziesz pytania, które są często zadawane w związku ze sprawdzonymi metodami na zwiększenie poziomu testosteronu.

Jak mogę naturalnie zwiększyć poziom testosteronu?

Testosteron może być zwiększony na wiele sposobów. Z jednej strony, należy zwrócić uwagę na zrównoważoną i zdrową dietę. Obejmuje to wystarczające spożycie białka, zdrowych tłuszczów i warzyw. Wystarczająca ilość snu jest również kluczowa dla zwiększenia testosteronu. Brak snu prowadzi do braku testosteronu w najgorszym przypadku.

Należy również unikać alkoholu. Ćwiczenia fizyczne, takie jak trening siłowy, mogą również zwiększyć poziom testosteronu. Słaba tkanka tłuszczowa na brzuchu prowadzi do przekształcenia testosteronu w estradiol. Dlatego tak ważne jest, aby je zredukować, zwłaszcza jeśli masz nadwagę. Uprawianie większej ilości seksu może również zwiększyć poziom testosteronu.

Jakie są objawy niedoboru testosteronu?

Niedobór testosteronu może objawiać się na różne sposoby. Osoby dotknięte chorobą często cierpią z powodu utraty wydajności i bezsenności. Prowadzi to często do przyrostu masy ciała, a obwód brzucha często się zwiększa. Problemy z potencją mogą być również oznaką niedoboru testosteronu.

Nie należy jednak od razu wiązać każdego objawu z niedoborem testosteronu. Jeśli masz jakiekolwiek podejrzenia, warto udać się do lekarza.

Jak mogę zwiększyć swój testosteron jako kobieta?

Kobiety również mogą być dotknięte niedoborem testosteronu. Aby uniknąć wynikających z tego negatywnych konsekwencji, mogą oni stosować metody opisane powyżej, a także zwracać uwagę na zdrowy styl życia. Obejmuje to obszary: Dieta, ćwiczenia, suplementy, mentalność/zdrowie psychiczne. Zdrowa dieta obejmuje codzienne spożywanie owoców, warzyw, ryb, jaj, chudego mięsa, orzechów i zdrowych tłuszczów. Dzienne zapotrzebowanie na kalorie nie powinno być przekraczane.

Uprawianie sportu podnosi również poziom testosteronu u kobiet. Czy to trening siłowy, czy intensywny bieg – organizm reaguje na wysiłek fizyczny zwiększoną produkcją testosteronu. Pozytywne nastawienie do życia i dobra samoocena to kolejne ważne czynniki, które zapewniają harmonijny rozkład hormonów w organizmie.

Czy mogę zwiększyć poziom testosteronu domowymi sposobami?

Niektóre domowe sposoby mogą rzeczywiście zwiększyć testosteron. Należy do nich na przykład wodorowęglan sodu, który dzięki swoim właściwościom alkalizującym zapobiega zakwaszeniu organizmu i poprawia poziom testosteronu. Komórki mogą wchłonąć więcej tlenu, co z kolei poprawia siłę i wytrzymałość organizmu.

Możesz również zwiększyć poziom testosteronu poprzez kawę. Godzina przed treningiem to idealny moment, by się nim delektować. Kawa przyspiesza metabolizm i wytrzymałość oraz poprawia koncentrację. Nie należy jednak pić więcej niż dwie filiżanki dziennie.

Woda ma również duży wpływ na poziom testosteronu. Nawet niewielkie odwodnienie może prowadzić do obniżenia poziomu testosteronu i wzrostu kortyzolu. Tak więc dla dobrego poziomu testosteronu niezwykle ważne jest, aby pić wystarczającą ilość wody. Podobnie, imbir jest często określany jako środek podnoszący poziom testosteronu. Jego aktywny składnik gingerol jest ważnym antyoksydantem, który chroni testosteron i zwiększa jego poziom.

Jakie są przyczyny niedoboru testosteronu?

Główną przyczyną jest związany z wiekiem spadek poziomu hormonu płciowego. Ale wpływy zewnętrzne mogą również wpływać na poziom testosteronu. Stres i częsty brak snu są jedną z przyczyn spadku poziomu testosteronu. Ale niezdrowa dieta i alkohol mogą również prowadzić do niedoboru testosteronu.

Analiza

Na szczęście, testosteron można zwiększyć bez narażania zdrowia organizmu. Ten ważny hormon jest odpowiedzialny za wiele procesów metabolicznych, budowę mięśni i, co nie mniej ważne, męską potencję. Zbyt niski poziom testosteronu może prowadzić do uciążliwych objawów i negatywnie wpływać na jakość życia.

Ukierunkowane dieta, sport, naturalne środki roślinne i życie-afirmacji stylu życia z wystarczającej ilości snu, mało alkoholu i mało stresu są jednymi z najlepszych sposobów, aby zwiększyć testosteron. Więcej danych na temat testosteronu w tym badania dostępne są pod adresem https://www.health.harvard.edu/drugs-and-medications/testosterone–what-it-does-and-doesnt-do i inne właściwości.

Autorem artykułu jest Adrian Kwaśny

✓ Zweryfikowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.